Är det jag som är fillibrajsarn?

God morgon! 
Nu sitter jag i soffan igen och bara sitter, har inte ens slagit på tv:n.
Jag har börjat vaknat tidigare och tidigare nu.. vaknar runt 7 -7:30 trots att jag är arbetslös.. 
Det tar emot att säga arbetslös, men jag jobbar ju nästan aldrig så det är väl de jag är.. Arbetslös!
Vad ska jag jobba med då? Vad vill jag göra? Jag har ingen aning.. och det vet nog inte arbetsförmedlingen heller.

Jag trivs där jag jobbat de senaste 4 åren.. men det verkar ju inte finnas något jobb till mig..
Visst blir jag leden för jag trivs ju.
Men det kanske inte är mitt kall i livet.. men vad är då det? Jag har en del att fundera på som ni kanske märker..

Min pappa tycker att jag funderar tokigt.. sa han när vi satt i bilen till Umeå..
jag fillosoferar sa jag..

Jag frågade varför människan tagit fast hästar, kaniner, hundar men inte älgar och rådjur?! 
De kunde inte han svara på.. Konstigt tänkte jag..pappa sa att man skulle bli tokig om man tänkte på sånt..

Sedan såg vi ett rådjur på utsidan om vägstängslet..
då frågade jag:

-Pappa ett rådjur är väl aldrig själv?
-hmm sa pappa 
-Nej sa Mattias 

De tyckte jag va lite elakt för den stackarn där var ju alldeles själv..om han hade en kompis kanske han skulle varit lite gladare att vara på utsidan..


Härom kvällen funderade jag på hur ofta folk använder tandtråd?! Och om folk luktar på tandtråden efter?! 
Gör ni det?!

Jag vet att ni luktar på Era fisar under täcket iaf! 
Det tycker jag är lite äckligt! 

Ja ja iaf..
 
Nytt om mamma är att de har fått ut 8 liter vätska..hon är trött och hade sagt till Sara att hon skulle ringa upp sedan..
då får vi veta mer hur det går och hur hon mår..

Vad ska jag hitta på idag då.. det blåser skit mycket iaf!  tillochfrån... annars blir det nog en fin dag! 
Frukost kanske?! 
Ja! 
Hej hej! 

/Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0