Soffan vs Städ!!

Så trött så trött... oj oj oj och så mycket att göra.. ligger i soffanoch leter en toppmatad tvättmaskin och lägenheten ser ut som ett bombnedslag.. måste fortsätta för sedan vill jag ta mig ett härligt bad.. ahh
I går jobbade jag och Mattias så Astrid var hemma hos min Underbara syster Sara och hennes snälla kille Daniel hon fick sova där från fredag till lördag och lyckades hitta Saras toffel, den var tydligen skojj att leka med...nu ligger hon och sover.. hon har lika tråkigt som mig när Mattias jobbar, vilket är typ hela tiden!!
 Men jag vet att jag inte ska gnälla för de blir bra när lönen kommer.. men jag har hellre Mattias än pengar.. fast det är ju inte fel att ha båda två! =)
Jag och min kusse skulle ta en söndagsfika idag men båda sov så länge i morse så vi hade så ont i huvet när vi vaknade.. konstigt! så vi bestämde oss för att ta det en annan dag.
Vaknade 10:00 av att mamma ringde.. hon är bra gullig.. jag pratar med min mamma typ 100 gånger på en dag .. och är väldigt mycket hemma hos mamma och pappa.. båda jag och Mattias tycker om att hälsa på dem men nu kan vi inte det eftersom Astrid löper och deras hund Sarek är kåt som fan på henne då..pappa blir galen och mamma blir stressad av att pappa blir irriterad och jag blir sur på pappa för att han skriker och mamma blir mer  orolig och mattias säger inte nåt! Typ så funkar de, så vi är hemma.. eller jag är hemma!!
Jag skulle behöva ta en promenad upp till jobbet för mamma ville att jag skulle hämta oriflame betsällningarna ( mamma säljer) men jag orkar inte de.. huvva kallt, långt och jag är trött!!

Jag köpte jackan härom dagen när pappa skulle köra hem mig från Alnö ( mamma och pappa bor där) innan vi åker så ber mamma mig att kolla efter en tröja åt henne på vero moda.. (ingen speciell) skulle tro det när  pappa sitter i bilen och väntar... han blir ju vansinnig för att stå i en kö på ica... nej skulle inte tro att jag kan det när pappa väntar.. och när jag kommer ut säger han vilket tålamod jag har!! Och jag var inne på vero moda i max 10 minuter.. men pappa har alltid en tendens till att överdriva med tiden .. det har han gjort enda sedan vi var små... som när man var yngre och var ute med polarna.. då ringde pappa och sa att NU FÅR DU TA OCH KOMMA HEM KL ÄR JU FÖR FAN 22:30 trots att kl bara var 21:45, Pappa har alltid varit snäll och hämta mig efter tex krogen.. jag hämtar kl 02:00 på fisketorget sa han (marleys stängde 02:00)  se till att du får sällskap dit då.. och det gjorde jag!! Men i själva verket hade pappa stått där sedan 01:15 och väntat på mig..så har det alltid varit men jag är tacksam att han har hämtat mig som han har gjort.. Ja herregud jag har en fin familj måste jag säga men oj så galen vi är!! 
Nä nu har jag legat och latat mig alltför länge..bäst att kliva upp..(som min mamma skulle ha sagt ) men jag måste få vila en stund (skulle pappa ha sagt) 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0