Mysbrallan och karra

Hej Hej!!
Jag har som en liten vana att varje morgon när jag vaknar,så tänker jag på om det ska hända något roligt den dagen.. som tex en shoppingrunda, ett besök på ikea mm det piggar lixom upp när man vaknar.. men  i morse  INGENTING!!  det enda som dök upp va att jag måste ringa en massa roliga samtal  till arbetsförmedlingen, min chef, min lärare,vårdcentralen och dessutom skulle  jag ha betalat räkningarna.. attans!!
men nu är det ju så att jag får ju inte pengar förs i morgon!! jobbigt..
 Men i morgon kommer dom ju iaf.. kanske det blir jackan ändå.. jag är bra sugen.. jeansen oxå.. skulle behöva ett par nya sneakers och lite accesoarer oxå men jag får nog hejda mej eftersom min sambo fyller år den 24:e och jag har ingen aning om vad jag ska köpa... (likadant varje år!!)
Jag kan inte köpa kläder för han är så himla petig med allt..och presenntkort är kul att få men inte så kul att ge bort, så jag måste leta någon bra present jag har lixom två förslag men det ena är ganska så dyrt och onödingt det andra är ganska så  bra men ändå dumt..
Så jag har ingen aning om vad jag ska hitta på .. men jag ska väl ta en runda o leta något..(till mej och) min kära.. det var evigheter sedan jag gick på stan trots att jag bor 30 sek från storgatan, så eftersom jag inte har gått så har jag har faktiskt lyckats ge fan i att bli frestad av alla härliga höstnyheter.. så vad har jag gjort ?? jag har bara legat hemma och glott på film som en zombie, tagit på kepsen och mysbrallan och gått promenader med lill fisen Astrid, städat en hel del har jag gjort oxå.. funderar nu på att snickra i hop en liten kojja till mina nya husdjur.. eftersom jag inte ens har hjärta till att slå i hjäl en silverfisk..

Jag hatar alla småkryp som finns... spindlar, fjärilar, getingar,  yo name it!! men jag kan inte slå ihjäl dom inte ens  om dom lyckas ta sig in..  när vi bodde i en liten källarlägenhet så kom det in en och annan spindel och tvestjärt.. *blä*
jag skulle tvätta i tvättstugan som låg alldeles utanför dörren .. och ser en enorm spindel med en stor knöl på ryggen så vidrigt!! ( kanske bebisar)  jag vågade inte slå ihjäl den utan tog (förlåt) tvättmedel.. =(   dvd fodral och böcker gick oxå bra att kasta på dem..
Där vi bor nu hade en harkrank kommit in och jag var ensamen med Astrid.. jag stängde dörren till köket och ringde Malin, Mattias modiga lillasyster som var på skolan och jag  grinade att hon var tvungen att komma och hjälpa mej att ta bort den.. det gjorde hon, tack söta Malin!!
Huva tack o lov för höst så man slipper alla småkryp + att man få gå  runt hemma i mysbrallan och äta karra oh i love it!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0